MIĘDZYNARODOWE SPOTKANIE W GRECJI

Grupa uczniów klas siódmych Szkoły Podstawowej im. Królowej Jadwigi przystąpiła w tym roku do dwuletniego międzynarodowego partnerstwa szkół w projekcie Erasmus. Za nami pierwsze spotkanie w słonecznej Grecji.
W ramach projektu „ Edukacja bramą do świata imigrantów” uczniowie wraz nauczycielami podjęli się niełatwego zadania poszukiwania odpowiedzi na trudne wyzwania współczesnej szkoły. Przez dwa najbliższe lata będziemy zgłębiać zagadnienia związane z integracją uczniów o różnych korzeniach i ich asymilacją poprzez edukację, poznawaniem innych kultur oraz zwalczaniem stereotypów i uprzedzeń. Projekt realizujemy w języku angielskim. Po spotkaniu koordynatorów projektu w Hiszpanii nadszedł czas na pierwsze spotkanie uczniów ze szkół partnerskich z Niemiec, Hiszpanii, Grecji i Polski. Tym razem gospodarzem spotkania była 2 Szkoła Podstawowa w Rodos – stolicy pięknej wyspy położonej nad Morzem Śródziemnym. Ze szkoły w Jerzykowie wyruszyło pięcioro uczniów pod opieką dwóch nauczycieli. Tradycyjnie dla projektu Erasmus w spotkaniu uczestniczyły reprezentacje wszystkich szkół partnerskich. Już na lotnisku mogliśmy spotkać uczestników z Niemiec i Hiszpanii. Wspólnie przebyliśmy ostatni etap podróży – lot na Rodos, a uczniowie mieli okazję nawiązać pierwsze kontakty.
Rodos zaskoczyło nas deszczową aurą, ale i serdecznym powitaniem ze strony gospodarzy. Wszyscy uczestnicy, z początku pełni obaw, od razu poczuli się jak w domu. Uczniowie goszczeni przez greckie rodziny swoich rówieśników mieli okazję poznać bliżej miejscowy styl życia i posmakować lokalnej kuchni. Zwiedzili też szkołę oraz uczestniczyli w lekcjach, co pozwoliło im bliżej przyjrzeć się pracy greckiej szkoły. Nauczyciele zostali przyjęci przez burmistrza miasta, z którym dyskutowali na tematy związane z współczesną edukacją. Braliśmy udział w warsztatach informatycznych, na których poznawaliśmy tajniki tworzenia stron internetowych. Następnie uczniowie wykorzystali nowo zdobyte umiejętności pracując w międzynarodowych zespołach nad tworzeniem strony internetowej naszego projektu.
Mieliśmy też możliwość zobaczyć piękną stolicę wyspy - miasto Rodos i poznać jego bogatą historię. Średniowieczną część miasta wraz ze słynnym pałacem Joannitów zwiedziliśmy pod opieką profesjonalnego przewodnika – miejscowego archeologa. Niezapomnianych wrażeń dostarczyła wizyta nam w Lindos - niewielkiej, malowniczo położonej nadmorskiej miejscowości popularnej wśród turystów. Widok z białych domków i błękitu morza na pewno zostanie na długo w naszej pamięci, a nawiązane w Grecji przyjaźnie zaowocują dalszą udaną współpracą.
Następne spotkanie partnerów Erasmusa czeka nas już w maju w Berlinie.